Motion fick uppgiften att skapa ett varumärke som appellerar till anställda och investerare. Det nya varumärket också skulle binda samman en grupp av tillväxtföretag och dess värderingar.
Ett företag som premierar kunskapsdelning, utveckling och gemensamma belöningar. The Emperors Group innefattar ett antal teknikbaserade företag med hög tillväxt, medarbetarengagemang och socialt ansvarstagande.
The Emperors Group ville utveckla ett varumärke som först och främst appellerade till sina anställda, men även investerare. Fokus var på befintlig personal samt attrahera nya personal till företagsgruppen.
Motion analyserade marknaden och konkurrenter och utvecklade därefter ett tema kring teamwork och igenkänning. För ledningen var det också viktigt att ordet ”Emperor” relaterade till Pingviner (Kejsar Pingviner) – då detta relaterade till de årliga företagsresorna med fokus på teamwork och motivation. Motion Marketing har utvecklat en komplett varumärkesplattform för både on- och off-line.
Saknar du något? Vänligen kontakta oss för att diskutera era önskemål om marknadsföring.